Geachte klant

19 jun, 2015

Al jaren merk ik dat, ondanks diverse berichten in de media betreffende o.a. bank- en internetfraude,  er zowel vanuit de privé- als ook de zakelijke klantenkring, computers niet goed genoeg up-to-date worden gehouden en dat er verouderde software aanwezig is. Vaak zijn er ook diverse “tools”, zogenaamde ‘register-systeem’ tools / boosters / optimizers  e.d.  die totaal geen nut hebben, aanwezig.

Wat zéker van belang is, dat er een goede back-up gemaakt wordt, zodat in geval van calamiteiten (zoals bijv. het Cryptolocker virus ( denk aan de Universiteit Maastricht !), dat al je bestanden onherstelbaar versleuteld) je een recente back-up kunt terugzetten. Zorg er ook voor, dat je de externe harde schijf niet voortdurend aan de PC / laptop gekoppeld laat !! Back-up maken en dan weer loskoppelen én op een andere locatie bewaren!

Ook heb ik ervaren dat vooral vanuit de zakelijke wereld het op prijs wordt gesteld dat ik wat regelmatiger onderhoud uitvoer en dus bijv. 1 á 2 keer per jaar langskom. Voorheen kwam ik alleen als de klant daar behoefte aan had.

Vandaar dit bericht om een planning te kunnen maken wat betreft het maken van een afspraak.

Mijn ‘on-the-road’ dagen zijn maandag – woensdag – vrijdag.

Een bezoek houdt o.a. in:

* Opschonen PC / laptop met diverse schoonmaaktools en wordt gecontroleerd op virussen, Spyware, Adware en Malware

* Onnodige opstartprogramma’s worden verwijderd

* Controle van Microsoft Updates en versienummer

* Beveiliging in het algemeen ( ook WiFi instellingen en updates)

* Wachtwoordbeheer en Back-up data

* Updates van NAS en eventuele andere externe apparatuur zoals Routers / Modems

* Vernieuwing software en indien nodig van bepaalde hardware

* Eventueel bijhouden netwerkplan / logboek

Verder zou ik het op prijs stellen dat er iemand aanwezig is i.v.m. uitleg en bespreken van bepaalde zaken en ideeën op IT gebied

Tenslotte wil ik, misschien ten overvloede, dit nog meegeven:

dat het goed onderhouden van computer, laptop en netwerk

* bijdraagt aan een langere levensduur

* het niet zo snel traag wordt

* je over de juiste software en updates beschikt ( ook i.v.m. veilig internetbankieren)

* je over een recente back-up beschikt

* je plezierig, snel, maar vooral ook veilig kunt werken

> Wil je gebruik maken van deze dienst, ga dan naar het contactformulier op www.karelheines.nl  en geef aan welke dag ( maandag – woensdag – vrijdag ) en tijdstip het beste schikt.

Graag ook uw NAW gegevens en telefoonnummer vermelden!

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring op onze website te optimaliseren.